Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Although the ideas of Soren Kierkegaard played a pivotal role in the shaping of mainstream German philosophy and the history of French existentialism, the question of how philosophers should read Kierkegaard is a difficult one to settle. His intransigent religiosity has led some philosophers to view him as essentially a religious thinker of a singularly anti-philosophical attitude who should be left to the theologians. In this major new survey of Kierkegaard's thought, George Pattison addresses this question head on and shows that although it would be difficult to claim a "philosophy of Kierkegaard" as one could a philosophy of Kant, or of Hegel, there are nevertheless significant points of common interest between Kierkegaard's central thinking and the questions that concern philosophers today. The challenge of self-knowledge in an age of moral and intellectual uncertainty that lies at the heart of Kierkegaard's writings remains as important today as it did in the culture of post-Enlightenment modernity.