Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
While many of the Reformers considered natural law unproblematic, many Protestants consider natural law a "Catholic thing," and not persuasive. Natural law, it is thought, competes with the Gospel, overlooks the centrality of Christ, posits a domain of pure nature, and overlooks the noetic effects of sin. This "Protestant Prejudice," however strong, overlooks developments in contemporary natural law quite capable and willing to incorporate the usual objections into natural law. While the natural law itself is universal and invariant, theories about the natural law vary widely. The Protestant Prejudice may respond to natural law understood from within the modes of common sense and classical metaphysics, but largely overlooks contemporary natural law beginning from the first-person account of subjectivity and practical reason. Consequently, the sophisticated thought of John Paul II, Martin Rhonheimer, Germain Grisez, and John Finnis is overlooked. Further, the work of Bernard Lonergan allows for a natural law admitting of noetic sin, eagerly incorporating grace, community, the limits of history, a real but limited autonomy, and the centrality of Christ in a natural law that is both graced and natural.