Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Modernism is commonly perceived as a response to the cataclysmic events of the early twentieth century. To what extent then can we explain its continued persistence? Madelyn Detloff argues for modernism's relevance to our own age, a time of escalating loss, retribution and desire. Some of the social formations that inspired modernist cultural production - xenophobic nationalism and imperial hubris - are still with us. Writers such as Virginia Woolf and Gertrude Stein, who saw themselves as outsiders with a precarious sense of belonging to their dominant culture, are, Detloff claims, still able to give us insight into our contemporary narratives of loss, recovery, memory and nation. Detloff extends her conceptualisation to include current writers like Pat Barker and Hanif Kureshi, who have taken up the modernist thread in their own work; the result is an ambitious study that will appeal to all students and scholars of modernism.