Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Paradox of Paradise

Creative Destruction and the Rise of Urban Coastal Tourism in Contemporary Spanish Culture

William Nichols
Hardcover | Engels
€ 106,95
+ 213 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The Paradox of Paradise focuses on the trajectory of urban coastal tourism in Spain from the late Franco years to the present through the lens of Spanish cultural production. "Sun and fun" destinations like Torremolinos (located in the Costa del Sol) and Benidorm (located in the Costa Blanca) established a model for urban renewal that literally built the coasts to accommodate and expand foreign tourism as the driving force of the so-called Spanish Economic Miracle.

In addition to inserting the coasts into the scope of Iberian urban studies (typically dominated by studies of Madrid and Barcelona), this project breaks new ground by bringing to the fore unexplored cultural artifacts vital to the narrative of development along the coasts in Spain--in particular the ubiquitous tourist postcard, which advances not only the post-Franco economic miracle, but does so by highlighting the transformation of the actual Spanish landscape along its coasts.

The Paradox of Paradise features more than twenty-five striking images of coastal Spain in the throes of its own coming of age. Author William J. Nichols has unlocked a strange, self-conscious archive that tells us as much about our own age of advertising as it does about the hotels and resorts and people on display.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780826506221
Verschijningsdatum:
31/01/2024
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
594 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 213 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.