Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Painted Word examines Samuel Beckett's relationship with the visual arts, in an effort to shed new light on the author's work and on his thinking on aesthetics. Lois Oppenheim argues that Beckett was a profoundly visual artist whose work reflects a preoccupation with the visual as a paradigm of creativity. She presents the three principal forms taken by Samuel Beckett's dialogue with art, and more precisely, painting: his critical writing on art, the function of art in his narrative and theatrical writing, and his indirect collaborations with painters. The volume's starting point is the current debate over Beckett's place with regard to modernism and postmodernism. Contextualizing his practice of art with his thinking on art, Oppenheim resituates the debate in conjunction with philosopher Merleau-Ponty's writings on painting and reveals the unifying force of all Beckett's work that resides in a play of visbility. Beckett's thinking on art had everything to do with his aims as a creative writer. Oppenheim shows that the classic Beckettian themes--language (its expressivity or lack thereof), identity (its, at best, tenuous link to a fragmented self), and the subject-object dichotomy--are all modeled on the sensory perspective of the eye. And that it is the verbal figuration of reality as vision that constitutes, whatever the genre, the Beckettian drama. The volume includes several reproductions of artists' renderings of Beckett's texts and works by Giacometti and Bram Van Velde, two of which were owned by Beckett. Broadly interdisciplinary, The Painted Word will appeal to those interested in aesthetics and the philosophy of art as well in Beckett's work. Lois Oppenheim is Professor of French and Chair, Department of French, German, and Russian, Montclair State University. She is President of The Samuel Beckett Society, and author of many books including Directing Beckett.