Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This first volume of a magisterial two-volume survey of English music charts its development from its beginnings to about 1715. It looks at the music of early monastic institutions and the development of polyphony, including the extraordinarily advanced mid-thirteenth-century canon, "Sumeris icumen in." It deals with the first Golden Age of English music, namely the mid-fifteenth-century composers represented in the Old Hall Manuscript, such as Dunstable and Power. It looks at the remarkable flowering of sixteenth-century choral music, of which Tallis's 'Spem in Alium' is a splendid example. And it charts the rise of the carol, the madrigal, and the seventeenth-century opera and masque and instrumental music, culminating in the genius of Henry Purcell. A well-balanced, judicious survey, with a unity of style and outlook resulting from its single author, the book makes a discussion of the actual music the focus of each chapter, without excluding social and historical comment.