• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Oxford Handbook of the Digital Economy

Martin Peitz, Joel Waldfogel
Hardcover | Engels | Oxford Handbooks
€ 243,95
+ 487 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The economic analysis of the digital economy has been a rapidly developing research area for more than a decade. Through authoritative examination by leading scholars, this handbook takes a closer look at particular industries, business practices, and policy issues associated with the digital industry. The volume offers an up-to-date account of key topics, discusses open questions, and provides guidance for future research. It offers a blend of theoretical and empirical works that are central to understanding the digital economy. The chapters are presented in four sections, corresponding with four broad themes: 1) infrastructure, standards, and platforms; 2) the transformation of selling, encompassing both the transformation of traditional selling and new, widespread application of tools such as auctions; 3) user-generated content; and 4) threats in the new digital environment.

The first section covers infrastructure, standards, and various platform industries that rely heavily on recent developments in electronic data storage and transmission, including software, video games, payment systems, mobile telecommunications, and B2B commerce. The second section takes account of the reduced costs of online retailing that threatens offline retailers, widespread availability of information as it affects pricing and advertising, digital technology as it allows the widespread employment of novel price and non-price strategies (bundling, price discrimination), and auctions. The third section addresses the emergent phenomenon of user-generated content on the Internet, including the functioning of social networks and open source. The fourth section discusses threats arising from digitization and the Internet, namely digital piracy, privacy, and security concerns.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
624
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780195397840
Verschijningsdatum:
6/08/2012
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
244 mm x 180 mm
Gewicht:
1448 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 487 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.