Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
With Édouard Glissant's The Fourth Century, the Village Voice observed, "we get the full effect of his overarching project: a literary exorcism of Martinique's scarred psyche and past, a lingering cry against the 'black hole of time and forgetting.'" Glissant, "one of the most significant figures in Caribbean literature" (Washington Post), continues that project in The Overseer's Cabin, conjuring in one woman's story centuries knotted together by unknown blood, voiceless suffering, and death without echo. Beginning with the birth in 1928 of Mycea, the last of the intertwining ancestral families introduced in The Fourth Century, and ending with her release from an asylum in 1978, the novel moves back and forth across a framework that weaves the story of Mycea's family against the legacy of Martinique as an island whose history and indigenous people have all but been erased. From the beginnings of Mycea's family in the tale of two blood brothers, both named Odono, to its ending with the fate of her two sons, the novel encapsulates the island's destiny in one Martinican woman's plight. With the past irretrievable and the future in doubt, Mycea journeys inward, finding in her connection to the land of Martinique, and to the seafloor littered with drowned slaves, a reality, and a possibility, uncolonized by others' history.