Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Conventional assumptions hold that U.S. government research and development efforts produced the satellite communications industry. David J. Whalen has looked deeply into the history of the industry and presents remarkable new information to tell a much different story. He finds that most of the satellite technology was privately developed by AT&T and Hughes Aircraft Company, and that the market for satellite communications existed before the government stepped in. In this detailed history of satellite communication's earliest years, Whalen explains that NASA, the White House, and Congress intervened in satellite communications development to show the world that the U.S. was in the space race and that the billions of dollars the U.S. government planned to spend would result in practical applications. He traces many different outcomes of government intervention, such as the marginalization of AT&T, who designed and paid for the first real communication satellite, Telstar 1; the positioning of Hughes as the dominant commercial satellite manufacturer; and the establishment of geosynchronous Earth orbit as the preferred orbit. Had the market been allowed to operate freely, AT&T would have launched their commercial low-earth-orbit telephone satellite in the 1960s. Many previous histories of satellite communications have emphasized government contributions; this version is the first to focus on the industry's contributions.