Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Listening is a social process. Even apparently trivial acts of listening are expert performances of acquired cognitive and bodily habits. Contemporary scholars acknowledge this fact with the notion that there are "auditory cultures." In the fourth century BCE, Greek philosophers recognized a similar phenomenon in music, which they treated as a privileged site for the cultural manufacture of sensory capabilities, and proof that in a traditional culture perception could be ordered, regular, and reliable.
This approachable and elegantly written book tells the story of how music became a vital topic for understanding the senses and their role in the creation of knowledge. Focussing in particular on discussions of music and sensation in Plato and Aristoxenus, Sean Gurd explores a crucial early chapter in the history of hearing and gently raises critical questions about how aesthetic traditionalism and sensory certainty can be joined together in a mutually reinforcing symbiosis.