Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Organic Organisation

Freedom, Creativity and the Search for Fulfilment

Nicholas Ind
Paperback | Engels | Think Media: Egs Media Philosophy
€ 18,45
+ 36 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The core idea of this book is that organisations exist to provide fulfilment. Why should one belong to, work for or contribute to an organisation if fulfilment cannot be achieved? Yet the reality of much of our organisational lives is one of disappointment. Too often organisations are remote abstractions. Here the argument is put forward that an organic organisation, where the individual and the organisation are already together, provides the environment in which a fluid, dialogic working out of our being-for-the world helps us to find meaning with others. The book explores the ontology of organisations and suggests that traditional sovereign ideas of institutions that are based on a concept of man as untrustworthy destroy the potential for creativity and fulfilment. However, when there is trust the opportunity is there for individuals to take responsibility to mould the organisations of which they are part. This is the source of fulfilment - where individuals can exceed their potentiality in a coming together in a continuously evolving relationship. Nicholas Ind is a writer and organisational consultant based in Norway. He is the author of a number of academic articles and eight books. Nicholas is a former Director of the Design Business Association, a member of the advisory board of Corporate Reputation Review, the editorial board of the Journal of Brand Management, an Industrial Fellow at Kingston University and a Visiting Professor at ESADE in Barcelona. He has an undergraduate degree in English Literature and History, an MBA and PhD from the European Graduate School in Switzerland.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
148
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780974853475
Verschijningsdatum:
15/01/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
195 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 36 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.