Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How did the organ become a church instrument? How did it develop from an outdoor, Mediterranean noisemaker to an instrument which has become the embodiment of Western music and responsible for many of that music's characteristics? In this fascinating investigation, Peter Williams speculates on these questions and suggests some likely answers. He considers where the organ was placed and why; what the instrument was like in 800, 1000, 1200 and 1400; what music was played, and how. He re-examines the known references before 1300, covering such areas as the history of technology, music theory, art history, architecture, and church and political history. Central to the story he uncovers is the liveliness of European monasticism around 1000 AD and the ability and imagination of the Benedictine reformers. Professor Williams's approach is new in both tactics and strategy, giving an interdisciplinary idea of musical development relevant to those both in and out of music.