Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A veteran pollster reveals how and why polls misinform policy makers and distort elections. With a new afterword by the author David W. Moore pulls back the curtain on a polling industry that serves sound bites above all-and on the sometimes disastrous consequences. In this highly critical book, he reveals illusory public support on issues ranging from war and torture to creationism. Breaking down the manipulated horse-race numbers of our most recent presidential campaign season, Moore shows how pre-election polls concealed rampant voter indecision. He ends with ways to make pollsters deliver on their promise to monitor the pulse of democracy, including recognizing the growing importance of cell phones and Internet polling. Quotes "You will never regard political polls the same after reading David W. Moore's devastating inside account of their severe limitations and misapplications. This book should be required reading for journalists, political junkies, students, scholars, and citizens." -Robert W. McChesney, author of The Political Economy of Media "In this succinct and damning critique of the pitfalls of public opinion reporting, Moore . . . argues that today's polls report the whims rather than the will of the people. ... Keen and witty throughout." -Publishers Weekly