Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Svetlana Boym writes a new genealogy of modernity, moving beyond older debates between modernism and postmodernism to focus on the intersection of art, architecture, technology, and philosophy in the early twenty-first century. Drawing on theories of Georg Simmel, Henri Bergson, Aby Warburg, and Jacques Derrida, Boym presents the off-modern as an eccentric, self-questioning, anti-authoritarian perspective with roots in the Russian avant-garde, now developed in surprising ways by contemporary artists, architects, and curators around the world. She illustrates the off-modern in discussions of (and with) figures as diverse as architect Rem Koolhaas, Albanian artist-turned-mayor Edi Rama, an art collective in Delhi, and the creator of the Museum of Jurassic Technology in Los Angeles. Both a manifesto and a memoir, The Off-Modern often returns to themes of travel and immigration, exploring issues of diasporic intimacy and productive estrangement amid nostalgic landscapes of urban ruins.