Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Occasional Troubadour is a series of 52 portraits of friends, acquaintances, and cultural favourites generated by applying the mesostic form to a late nineteenth century English text (in two volumes) by Justin Harvey Smith: The Troubadours at Home, Their lives and personalities, their songs and their world (G.P. Putnam's Sons, New York & London, The Knickerbocker Press, 1898-99). Readers of the late, great American composer/writer John Cage will be familiar with the mesostic form. Readers of Victor Coleman's 1972 book, AMERICA, will probably have registered that it contains a series of poems which are both acrostic and telestich. The poems in The Occasional Troubadour are "occasional" poems, because the initial composition was written for the 60th birthday of one of Coleman's oldest friends and Coach House colleague, photographer/writer David Hlynsky. This book is a departure from Coleman's LETTER DROP trilogy in that these poems are in no way lipogrammatic, although he does consider it to be an extension of his OuLiPo practice.