Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Notory Art of Shorthand (Ars notoria notarie), an important yet understudied late medieval work, is newly edited here and presented for the first time in English translation along with an introduction and commentary. This unique treatise on shorthand writing is a hybrid of literary genres that sheds much light on late medieval scribal culture. Following in a medieval tradition of works such as the Secret of Secrets, the innovative Ars notoria notarie points forward to early modern hermetic writers such as Agrippa von Nettesheim and John Dee, the latter having owned one of the three manuscripts of the work. The Ars notoria notarie relates to disciplines ranging from paleography to magic. It has multiple identities: a unique branch of one of the most popular magic treatises of the Middle Ages, the Ars notoria; a rare report on medieval paleography and the notarial trade; an expose of a unique medieval cipher based on the famous Tironian notes; an eclectic university text bringing together authorities from Pliny and Aristotle to Donatus and Bede; a remarkable source for the liturgy of Thomas Becket; and, finally, a distinctive contribution to the epistolary genre known as the mirror for princes.