Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Scientific realism regards the world as principally natural and in this natural world different kinds of objects can be found. These so-called natural kinds are the focus of scientific work. Scientists seem to reveal the microstructural characteristics that underlie our human perception. Based on such a naturalistic understanding also epistemology has been naturalized. Hilary Kornblith proposes that knowledge itself is a natural kind and thus constituted by nature. Knowledge has thus to be investigated with the best science at hand for him cognitive ethology. This work critically investigates Kornblith s approach and tries to revise the arguments proposing ethology as the right natural science for investigating knowledge. For this purpose the theoretical framework of ethology will be considered. Additionally, to understand the way ethologists use the notion of knowledge some recent experiments in cognitive ethology are presented. The aim is to propose a naturalized epistemological approach that does not claim to be the only way to investigate knowledge, but rather proposes an interdisciplinary approach to develop an understanding of knowledge from various perspectives.