Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The collection of essays highlights a dimension of Paul's theology of justification which has been rather neglected in earlier decades: that his teaching emerged as an integral part of his understanding of his commission to preach the gospel to non-Jews; and that his dismissal of justification 'by works of the law' was directed not so much against Jewish 'legalism' but rather against his fellow Jews' assumption that the law remained a dividing wall separating Christian Jews from Christian Gentiles. The long opening essay interacts with critiques of this 'new perspective on Paul' and seeks to carry forward the debate on Jewish soteriology ('covenantal nomism'), on the relation of justification by faith to judgment 'according to works', on Christian 'fulfilment' of the law, and on the crucial role of Christ, his death and resurrection.This book is a wonderful resource for anyone wishing to become acquainted in particular with the work of James Dunn, and in general with the so-called 'new perspective' on Paul.Preston Sprinkle in Europaische Theologische Zeitschrift 15. Jg. (2006), S. 171Es ist zu wunschen, dass die uber die kontroverstheologishen Fixierungen des 20. Jh.s weit hinausfuhrenden Anregungen von den Vertretern der anderen theologischen Disziplinen aufgegriffen und produktiv rezipiert werden.Karl-Wilhelm Niebuhr in Theologische Literaturzeitung 132. Jg. (2007), S. 168