Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Twenty-first-century constitutions now typically include a new 'fourth branch' of government, a group of institutions charged with protecting constitutional democracy, including electoral management bodies, anticorruption agencies, and ombuds offices. This book offers the first general theory of the fourth branch; in a world where governance is exercised through political parties, we cannot be confident that the traditional three branches are enough to preserve constitutional democracy. The fourth branch institutions can, by concentrating within themselves distinctive forms of expertise, deploy that expertise more effectively than the traditional branches are capable of doing. However, several case studies of anticorruption efforts, electoral management bodies, and audit bureaus show that the fourth branch institutions do not always succeed in protecting constitutional democracy, and indeed sometimes undermine it. The book concludes with some cautionary notes about placing too much hope in these - or, indeed, in any - institutions as the guarantors of constitutional democracy.