Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since at least their formative recording on Julian Bream's LP 20th Century Guitar (1967), Hans Werner Henze's Drei Tentos have been recognised as a central constituent in the canon of contemporary music for solo guitar. When dealing with the compositions, however, there often occurs a certain disregard for the fact that in terms of their genesis and structure they are situated within a complex network: of others of Henze's compositions (Der sechste Gesang, Maratona, Neapolitan Songs, and Kammermusik 1958, in which the Tentos are embedded), of their respective semantics and of Henze's personal acquaintances who are linked to them (Ernst Schnabel, Luchino Visconti, Dietrich Fischer-Dieskau, Peter Pears, Benjamin Britten, Julian Bream). The book asks how to deal with these references, after the legitimacy of a guitar-typical isolation of the Tentos as an independent work cycle and whether and how a disentangling of Henze's networks influences the listening to, the playing and an »understanding« of his music: whether it is indispensable, or at all desirable.