Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Name of the Saint is a study of the spiritual, social, and liturgical practices of reciting, inscribing, collecting, and bearing saints' names from the seventh through the ninth century. These practices, called in manuscript sources the sanctorum nominum festivitas, were extremely rare among Christians during the early middle ages, when most people preferred to access the realm of sacred power through other routes, such as the relics, images, and life stories of saints. Felice Lifshitz's study, based on careful analysis of manuscript martyrologies, sacramentaries, and calendars, reveals that those individuals who did embrace name-centered piety (such as Willibrord-Clement of Echternach and Witiza-Benedict of Aniane) had in common both close connections with the Carolingian family and a familiarity with the Martyrology of Jerome. Despite their importance to medieval life, martyrologies and calendars have been virtually ignored by scholars other than liturgists. Lifshitz's discussion of these neglected materials reveals the existence of alternative and under-appreciated routes of access to the sacred. political context and elucidates the history of the widely misunderstood Martyrology of Jerome. This important new work explains an important body of source material and proposes a new way of thinking about early medieval spirituality and the place of saints and sanctity in that spirituality.