Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The second volume of the catalog consists of two parts preceded by an extensive Introduction. The first part covers mainly the repertoire used by male and female cantors and organists from the 18th-century convent centres. These are primarily masses, songs and organ pieces of local origin, showing the lesser-known face of the then church musical culture. A separate place in this context is occupied by a collection of enigmatic polychoral works for female voices from the first quarter of the 17th century. The second part catalogs the collection of the vocal-instrumental ensemble of the then Marian sanctuary in Rakow, consisting of the repertoire collected in the 1740s. It is extremely valuable due to the unique manuscripts of outstanding Polish composers of the Baroque period, including G. G. Gorczycki and D. Stachowicz, as well as an interesting international repertoire, mainly from German-speaking countries (K. J. Einwald, J. A. Hasse, M. Koenigsperger, J. V. Rathgeber). The catalog includes over 1,000 records and was created in cooperation with musicologists from the Adam Mickiewicz University in Pozna? with the Editorial Office of the International Inventory of Musical Sources (RISM) in Frankfurt am Main.