Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Edited and translated by Daniel Gerould and C.S. Durer, foreword by Jan Kott. Painter, playwrights, novelist, aesthetician, philosopher, and expert on drugs, Stanislaw Ignacy Witkiewicz - or Witkacy, as he called himself - remains Poland's outstanding figure in the arts between the two world wars. This volume brings together three of Witkiewicz's best works for the stage as well as a selection from his critical writing. The plays deal with the author's principal themes and obsessions: the dilemma of the artist in the twentieth century; the revolutions in science and politics; and the bankruptcy of all ideology, the decline of western civilization, and the coming of totalitarianism. Yet, far from being solemn or even serious in tone, these apocalyptic dramas are permeated with grotesque humor and characterized by a wild theatricality that particularly appeals to contemporary sensibility.