Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Moral Life of Schools

Philip W Jackson, Robert E Boostrom, David T Hansen
Paperback | Engels | Jossey-Bass Education
€ 48,95
+ 97 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"Rarely have I come across a book that so quickly provoked me to re-examine my own classroom behavior. There is no place to hide in this careful scrutiny of the teacher as crucial player in the daily morality tale that becomes the story of school life."
-- Vivian Gussin Paley, teacher, University of Chicago Laboratory Schools

This book takes the reader on an eye-opening journey through a variety of elementary and high school classrooms, highlighting the moral significance of all that transpires there. Drawing on the results of a two-and-a-half year study, the authors examine the ways in which moral considerations permeate the everyday life of classrooms. In addition to providing teachers and teacher educators with a new framework for looking at and thinking about the moral dimensions of schooling, the authors also offer specific suggestions about how to look at classroom events from a moral perspective.

Contents

One. Looking for the Moral: An Observer's Guide

Two. Becoming Aware of Moral Complexity Within a School Setting: Four Sets of Observations

Three. Facing Moral Ambiguity and Tension: Four More Sets of Observations

Four. Cultivating Expressive Awareness in Schools and Classrooms

Postscript: Where Might One Go from Here?

Philip W. Jackson is the David Lee Shillinglaw Distinguished Service Professor of Education and Psychology and a member of the Committee on Ideas and Methods at the University of Chicago.

Robert E. Boostrom is a senior research associate of the Benton Center for Curriculum and Instruction at the University of Chicago.

David T. Hansen is an assistant professor of curriculum and instruction in the College of Education at the University of Illinois at Chicago

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
352
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780787940669
Verschijningsdatum:
16/03/1998
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
154 mm x 227 mm
Gewicht:
426 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 97 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.