Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When tracing the course of development of ancient Greek historiography, one comes upon an astounding time gap of about 150 years, stretching from around the middle of the 3rd century to the end of the 4th century AD. In the first half of the 3rd century a rather numerous line-up of historians writing in Greek came to an end with Dio Cassius and Herodian. The lack of well-known Greek historians and extant works from this period is all the more surprising that in the history of Imperium Romanum this was a clearly defined, significant period of great political, economic, religious and cultural changes and breakthroughs. Among others, this time brought the emergence of Christian historiography. Eusebios of Caesarea wrote the first Ecclesiastical History and a Universal Chronicle. This was also a period of great development in Christian polemic literature, which used historical motives for apologetic purposes and propaganda. This heyday of Christian historiography, compared to a surprising decrease in the number of known histories written in Greek by Pagan authors, formed the basis for a theory of the fall of Pagan historiography in the second half of the 3rd century and in the 4th century.