Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How did English dramatists portray the neighboring domain of France and its history in their plays? The study examines a selection of Shakespearean and other history plays, the French tragedies of George Chapman, Christopher Marlowe's revealing historical tragedy The Massacre at Paris, and several literary and nonliterary historical texts. The result is a unique and timely contribution to our understanding of how cultural differences influenced the historical perspectives of English dramatists as well as how Renaissance plays shaped, and were shaped by, their historical material. Drawing on the insights of cultural studies, historiography, and ethnography, this study re-examines the historical representation of a neglected yet influential part of early modern Europe and the paradoxical relationship between English writers and their French subject matter. Although information about France and French history was becoming increasingly available in England at the end of the sixteenth century, for English writers France remained a distant land, its history and people misunderstood and misrepresented.