Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This short book uses the remarkable diaries of Callan resident Amhlaoibh O Suilleabhain to examine the changing fortunes of the middle class in one small Irish town just before the Famine. Their private lives, as described in O Suilleabhain's diaries, were taken up with the universal concerns of their birth, marriage, and death, as well as health, diet, language, and leisure. Their public interests reflected the national scene with religion dividing them into Catholic and Protestant factions. The small Protestant group, only 3% of the population, controlled all the levers of local power in 1825, but, by 1845, the increasingly educated Catholic middle class were beginning to have a say in the new local government institutions, such as town commissioners and poor law guardians established by the Whig administrations of the 1830s. Only in the face of the cholera epidemic of 1832 did the two communities put aside their religious differences for the protection of all. (Series: Maynooth Studies in Local History) [Subject: History, Irish Studies]