Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Micofoundations of Entrepreneurial Cognition Research is divided into three sections. The first section reviews the precursor field of social cognition and its historical development to explore how progression in this broader field serves as a conceptual footing for the more specialized, microfoundation-based examination of entrepreneurial social cognition. The second section briefly reviews some of the relevant work in fields that are closely related to entrepreneurship and entrepreneurial thinking. It also examines the work of scholars who provided earlier conceptualizations of the role that human thought plays in economic aspects of entrepreneurship, selectively reviewing the major theoretical approaches in the field of entrepreneurial cognition research. The last section makes a case for socially situated cognition as a new and useful framework under which the microfoundations of some of the emerging and more dynamic approaches to the study of entrepreneurs' thinking can be understood and organized. The authors outline some possible productive directions for future entrepreneurial cognition research.