Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The construction of the Merthyr, Tredegar & Abergavenny Railway was a remarkable engineering achievement. Not only was it one of the most spectacular railways in Britain, but it was also one of the most difficult to build, and its long and steep gradients made it one of the most expensive to operate. The section through the Clydach Gorge was particularly dramatic with the line twisting and turning, but climbing steadily along a ledge cut above the deep valley. The MT&A is remembered with much nostalgia, for in those days, Abergavenny was a thriving and important railway centre with three stations and the town was alive with a symphony of sounds such as the clang of hammers, the hiss of steam, whistles tooting and wheels clattering over joints and points. When railway activity in Abergavenny reached its peak, there were over a thousand people employed in jobs associated with this form of transport. Chris Barber has compiled this richly illustrated book to commemorate the sixtieth anniversary of the closure of this much loved railway in 1957. The last journey on the line took place almost a hundred years after the railway was first proposed, and if it still existed today, it would undoubtedly be a popular tourist attraction.