Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the Romantic era onwards, music has been seen as the most quintessentially temporal art, possessing a unique capacity to invoke the human experience of time. Through its play of themes and recurrence of events, music has the ability to stylise in multiple ways our temporal relation to the world, with far-reaching implications for modern conceptions of memory, subjectivity, personal and collective identity, and history. Time, as philosophers, scientists and writers have found throughout history, is notoriously hard to define. Yet music, seemingly bound up so intimately with the nature of time, might well be understood as disclosing aspects of human temporality unavailable to other modes of inquiry, and accordingly was frequently granted a privileged position in nineteenth-century thought. The Melody of Time examines the multiple ways in which music relates to, and may provide insight into, the problematics of human time. Each chapter explores a specific theme in the philosophy of time as expressed through music: the purported timelessness of Beethoven's late works or the nostalgic impulses of Schubert's music; the use of music by philosophers as a means to explicate the aporias of temporal existence or as a medium suggestive of the varying possible structures of time; and, a reflection of a particular culture's sense of historical progress or the expression of the intangible spirit behind the course of human history itself. Moving fluidly between cultural context and historical reception, competing philosophical theories of time and close reading of the repertoire, Benedict Taylor argues for the continued importance of engaging with music's temporality in understanding the significance of music within society and human experience. At once historical, analytical, critical, and ultimately hermeneutic, The Melody of Time provides both fresh insight into many familiar nineteenth-century pieces and a rich theoretical basis for future research.