Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The uncial Hexateuch, Ms. Ambrosianus A 147 inf., produced at the beginning of the 5thcentury, shows an unusual attitude towards the biblical text on the part of those (people) who restored the codex at the end of the 11thcentury: they not only retraced the ink throughout and replaced some lost sheets, but also revised the biblical text of the Septuagint in order to make it conform to the Masoretic text. Mariachiara Fincati provides a complete analysis of each individual modification introduced by the restorer(s); specifically, Fincati exemplifies this by giving comparisons with extant Jewish and Christian Greek translations of the Bible (hexaplaric variants, Jewish scholia, the text of the so called Graecus Venetus, the Greek text of the Constantinople Polyglott Pentateuch). Finally, Fincati suggests some hypotheses concerning the Christian milieu where the restoration and the revision of the biblical codex may have taken place.