• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. The Media, Political Participation and Empowerment

The Media, Political Participation and Empowerment

€ 202,95
+ 405 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Technological, cultural and economic forces are transforming political communication, posing challenges and opportunities for politicians and media organisations, while at the same time many governments and civil society express concerns about the extent and nature of political empowerment and civic engagement.

This book offers an international perspective on current thinking and practice about civic and audience empowerment, focusing on the ways and means through which media can empower or dis-empower citizens as audiences. It features theoretical and empirical chapters that draw specific attention to a reappraisal of the theories, methods and issues that inform our understanding of citizens and audiences in contemporary politics. The authors address the following questions:

  • How much and what sorts of civic and audience empowerment are most desirable, and how does this differ cross-nationally?
  • How do citizens relate to private and public spaces?
  • How do citizens function in online, networked, liminal and alternative spaces?
  • How do audiences of 'non-political' media spaces relate their experiences to politics?
  • How are political parties and movements utilising audiences as co-creators of political communication and what are the consequences for democracy?

With examples from the UK, USA, Holland, France, Germany, The Middle East, South Africa and Mexico, this innovative volume will be of interest to students and scholars of political science, marketing, journalism, cultural studies, public relations, media and international relations.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
264
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415633499
Verschijningsdatum:
16/04/2013
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
571 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 405 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.