Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
By drawing on social theory, criminology, media and communications studies, and combining a variety of research methods, the present study aims to contribute to the long-standing academic debate surrounding the media-crime nexus through the in-depth examination of an area of media output that has largely been excluded from the debate thus far: crime-appeal programming. The last two decades have seen a profound expansion of this type of television output throughout the Western world. Crime-appeal programmes such as the German Aktenzeichen XY ... ungelöst and its international counterparts (America's Most Wanted, Crimewatch UK etc.) are watched by millions of viewers, yet there has been, to date, no systematic attempt to examine these programmes' origins, their content as well as their social and policy implications.
Crime-appeal programmes are promoted on the strength of their public service merit, i.e., their contribution to the fight against crime; as well as on the strength of their reality credentials: they claim to present actual criminal cases involving real offenders and real victims. Moreover, by purporting to act in a close cooperative arrangement with the police, they seek to espouse a degree of authority and expertise in criminality matters. But just how 'real' is their 'reality of crime'? Do these programmes offer a representative image of the (already limited) version of the 'reality of crime' presented in official crime statistics? Do they really stick to their public service obligations? This study argues that, on both accounts, they do not.