• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Measure of Democracy

Polling, Market Research, and Public Life, 1930-1945

Daniel Robinson
Hardcover | Engels | Heritage
€ 88,95
+ 177 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Politicians, government officials, and public relations officers lean heavily on polling when fashioning public policy. Proponents say this is for the best, arguing that surveys bring the views of citizens closer to civic officials. Critics decry polling's promotion of sycophantic politicians who pander to the whims of public sentiment, or, conversely, the use of surveys by special interest groups to thwart the majority will.


Similar claims and criticisms were made during the early days of polling. When George Gallup began polling Americans in 1935, he heralded it as a bold step in popular democracy. The views of ordinary citizens could now be heard alongside those of organized interest groups. When brought to Canada in 1941, the Gallup Poll promised similar democratic rejuvenation. In actual practice, traditionally disadvantaged constituencies such as women, the poor, French Canadians, and African Americans were often heavily underrepresented in Gallup surveys. Preoccupied with election forecasting, Gallup pollsters undercounted social groups thought less likely or unable to vote, leading to a considerable gap between the polling results of the sampled polity and the opinions of the general public.


Examining the origins and early years of public opinion polling in Canada, Robinson situates polling within the larger context of its forerunners - market research surveys and American opinion polling - and charts its growth until its first uses by political parties.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780802042743
Verschijningsdatum:
24/04/1999
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 235 mm
Gewicht:
539 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 177 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.