Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Market of the Gods

How Religious Innovations Emerge. from Judaism to Christianity

Dominique Desjeux
Paperback | Engels | Business and Innovation | nr. 36
€ 39,95
+ 79 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

2,000 years ago, Judaism was becoming an attractive product in the market of Mediterranean
religions. Yet it was Christianity that won the day. Innovation anthropologist
Dominique Desjeux offers an unexpected solution to this oft-revisited enigma.
In the year 70, the Temple of Jerusalem was destroyed. The Jews were in danger of
disappearing, even though they represented nearly 8% of the empire's population. To
survive, the Jews had to make a strategic choice between several controversies: the
resurrection of the dead, proselytism, the application of circumcision and dietary
prohibitions.
One school of thought proposed refocusing on the purity of rules. This later gave rise
to Rabbinical Judaism. Another Jewish current favored globalization. It proposed a
religious product that was easier to disseminate. It did away with circumcision and
kashrut, included eternal life, which reassured against the uncertainties of the future,
and baptism, which simplified the rituals of purification. This current was excluded
from synagogues. A few centuries later, it gave rise to Christianity. Any resemblance
to today's innovations and crises is not accidental.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
170
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 36

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783034350037
Verschijningsdatum:
25/11/2024
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
208 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 79 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.