Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the twenty-first century, leading publishers are under intense pressure from their conglomerate owners and shareholders to generate growth and profits. This book shows how these pressures have transformed the contemporary novel. Paul Crosthwaite argues that recent British and American authors have internalized the market logics of the financial sector and book trade, resulting in the production of works of 'market metafiction' in which authors reflect obsessively on their writing's positioning in the literary marketplace. The Market Logics of Contemporary Fiction reveals the entanglement of fictional narrative and market dynamics to be the central phenomenon of contemporary literary culture. It engages with work by key authors including Iain Sinclair, Don DeLillo, Kathy Acker, Bret Easton Ellis, Chris Kraus, Percival Everett, David Foster Wallace, Colson Whitehead, Anne Billson, Hari Kunzru, Barbara Browning, Teju Cole, Ben Lerner, Tao Lin, Nell Zink, Joshua Cohen, Sheila Heti, and Garth Risk Hallberg.