Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Traditionally, Weimar cinema has been equated with the work of a handful of auteurist filmmakers and a limited number of canonical films. Often a single, limited phenomenon, "expressionist film," has been taken as synonymous with the cinema of the entire period. But in recent decades, such reductive assessments have been challenged by developments in film theory and archival research that highlight the tremendous richness and diversity of Weimar cinema. This widening of focus has brought attention to issues such as film as commodity; questions of technology and genre; transnational collaborations and national identity; effects of changes in socioeconomics and gender roles on film spectatorship; and connections between film and other arts and media. Such shifts have been accompanied by archival research that has made a cornucopia of new information available, now augmented by the increased availability of films from the period on DVD. This wealth of new source material calls for a re-evaluation of Weimar cinema that considers the legacies of lesser-known directors and producers, popular genres, experiments of the artistic avant-garde, and nonfiction films, all of which are aspects attended to by the essays in this volume. Contributors: Ofer Ashkenazi, Jaimey Fisher, Veronika Fuechtner, Joseph Garncarz, Barbara Hales, Anjeana Hans, Richard W. McCormick, Nancy P. Nenno, Elizabeth Otto, Mihaela Petrescu, Theodore F. Rippey, Christian Rogowski, Jill Smith, Philipp Stiasny, Chris Wahl, Cynthia Walk, Valerie Weinstein, Joel Westerdale. Christian Rogowski is Professor of German at Amherst College.