Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the absence of a tradition of self-portraiture, how could artists signal their presence within a painting? Centred on late Timurid manuscript painting (ca. 1470-1500), this book reveals that pictures could function as the painter's delegate, charged with the task of centring and defining artistic work, even as they did not represent the artist's likeness. Influenced by the culture of the majlis, an institutional gathering devoted to intricate literary performances and debates, late Timurid painters used a number of strategies to shift manuscript painting from an illustrative device to a self-reflective object, designed to highlight the artist's imagination and manual dexterity. These strategies include visual abundance, linear precision, the incorporation of inscriptions addressing aspects of the painting and the artist's signature. Focusing on one of the most iconic manuscripts of the Persianate tradition, the Cairo Bustan made in late Timurid Herat and bearing the signatures of the painter Bihzad, this book explores Persian manuscript painting as a medium for artistic performance and self-representation, a process by which artistic authority was shaped and discussed.