Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The image of the `Madonna of Humility', the Virgin and Child seated on the ground, is widespread in European art, yet it remains mysterious. This book provides a detailed and accessible investigation and explication of the theme'smultiple significances, and of other associated images (including the Virgin suckling the Child, the Woman of the Apocalypse and the Virgin Annunciate). It takes issue with the orthodox view of the origins of the image lying in the work of Simone Martini at Avignon, suggesting a longer process of development, with a key role for manuscript illumination in Metz. Subsequent chapters pursue the assimilation, appropriation, and adjustment of the image in a number of regions across Europe, challenging the simplistic idea of unequivocal iconographic meaning determined solely by the context of the image's genesis. The book argues for an essential fluidity and negotiability of meaning inthe visual arts, challenging the very idea of unitary and unequivocal iconographic readings; and its examination of the multi-layered functions of the image in different contexts and different regions provides not just an iconographical case-study, but a cultural history of a devotional resource with Europe-wide implications Dr BETH WILLIAMSON teaches in the Department of Art History, University of Bristol.