Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Why did the Romans turn out in their tens of thousands to watch brutal gladiatorial games? Previous studies have tried to explain the attraction of the arena by theorizing about its cultural function in Roman society. The games have been seen as celebrations of the violence of empire or of Rome's martial heritage, or as manifestations of the emperor's power. The desire to watch has therefore been limited to the Roman context and rendered alien to modern sensibilities. Yet the historical record reveals that people living in quite different times and circumstances (including our own) have regularly come out in large numbers to watch public rituals of violence such as executions, floggings, animal-baiting, cudgeling, pugilism and so on. Appreciating the social-psychological dynamics at work in attracting people to watch such events not only deepens our understanding of the spectator at the Roman games but also suggests something important about ourselves.