Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Law's Conscience is a history of equity in Anglo-American juris-prudence from the inception of the chancellor's court in medieval England to the recent civil rights and affirmative action decisions of the United States Supreme Court. Peter Hoffer argues that equity embodies a way of looking at law, including constitutions, based on ideas of mutual fairness, public trusteeship, and equal protection. His central theme is the tension between the ideal of equity and the actual availability of equitable remedies.
Hoffer examines this tension in the trusteeship constitutionalism of John Locke and Thomas Jefferson; the incorporation of equity in the first American constitutions; the antebellum controversy over slavery; the fortunes of the Freedmen's Bureau after the Civil War; the emergence of the doctrine of "Balance of Equity" in twentieth-century public-interest law; and the desegregation and reverse discrimination cases of the past thirty-five years. Brown v. Board of Education (1954) was the most important equity suit in American history, and Hoffer begins and ends his book with a new interpretation of its lessons.