Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This Element explores the theme of 'Gothic sympathy' as it appears in a collection of 'Last Man' novels. A liminal site of both possibility and irreconcilability, Gothic sympathy at once challenges the anthropocentric bias of traditional notions of sympathetic concern, premising compassionate relations with other beings - animal, vegetal, etc. - beyond the standard measure of the liberal-humanist subject, and at the same time acknowledges the horror that is the ineluctable and untranslatable otherness accompanying, interrupting, and shaping such a sympathetic connection. Many examples of 'Last Man' fiction explore the dialectical impasse of Gothic sympathy by dramatizing complicated relationships between a lone liberal-humanist subject and other-than-human or posthuman subjects that will persist beyond humanity's extinction. Such confrontations as they appear in Mary Shelley's The Last Man, H.G. Wells's The Time Machine, and Richard Matheson's I Am Legend will be explored.