Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Last "Darky"

Bert Williams, Black-on-Black Minstrelsy, and the African Diaspora

Louis Chude-Sokei
Paperback | Engels | John Hope Franklin Center Book
€ 45,45
+ 90 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Prijzen

  • Hurston/Wright LEGACY Award (Nonfiction) 2007
    Geprezen

Omschrijving

The Last "Darky" establishes Bert Williams, the comedian of the late nineteenth century and early twentieth, as central to the development of a global black modernism centered in Harlem's Renaissance. Before integrating Broadway in 1910 via a controversial stint with the Ziegfeld Follies, Williams was already an international icon. Yet his name has faded into near obscurity, his extraordinary accomplishments forgotten largely because he performed in blackface. Louis Chude-Sokei contends that Williams's blackface was not a display of internalized racism nor a submission to the expectations of the moment. It was an appropriation and exploration of the contradictory and potentially liberating power of racial stereotypes.

Chude-Sokei makes the crucial argument that Williams's minstrelsy negotiated the place of black immigrants in the cultural hotbed of New York City and was replicated throughout the African diaspora, from the Caribbean to Africa itself. Williams was born in the Bahamas. When performing the "darky," he was actually masquerading as an African American. This black-on-black minstrelsy thus challenged emergent racial constructions equating "black" with African American and marginalizing the many diasporic blacks in New York. It also dramatized the practice of passing for African American common among non-American blacks in an African American-dominated Harlem. Exploring the thought of figures such as Booker T. Washington, W. E. B. Du Bois, Marcus Garvey, and Claude McKay, Chude-Sokei situates black-on-black minstrelsy at the center of burgeoning modernist discourses of assimilation, separatism, race militancy, carnival, and internationalism. While these discourses were engaged with the question of representing the "Negro" in the context of white racism, through black-on-black minstrelsy they were also deployed against the growing international influence of African American culture and politics in the twentieth century.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
288
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780822336433
Verschijningsdatum:
16/01/2006
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
160 mm x 236 mm
Gewicht:
421 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 90 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.