Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Jew of Malta, written around 1590, can present a challenge for modern audiences. Hugely popular in its day, the play swings wildly and rapidly in genre, from pointed satire, to bloody revenge tragedy, to melodrmatic intrigue, to dark farce and grotesque comedy. Although set in the Mediterranean island of Malta, the play evokes contemporary Elizabethan social tensions, especially the highly charged issue of London's much-resented community of resident merchant foreigners. Barabas, the enormously wealthy Jew of the play's title, appears initially victimized by Malta's Christian Governor, who quotes scripture to support the demand that Jews cede their wealth to pay Malta's tribute to the Turks. When he protests, Barabas is deprived of his wealth, his means of livelihood, and his house, which is converted to a nunnery. In response to this hypocritical extortion, Barabas launches a horrific (and sometimes hilarious) course of violence that goes well beyond revenge, using murderous tactics that include everything from deadly soup to poisoned flowers. The play's sometimes complex treatment of anti-Semitism and its relationship to Shakespeare's Merchant of Venice remain matters of continuing scholarly reflection.