Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For the Third Biennale of Monza in 1927, Guido Marangoni had an area of botteghe d'arte, or art shops, set up with the primary task of "serving as an example and incentive for greater attention to the store and the shop window". Aside from a few exceptions the results were not particularly pleasing to the promoter of the initiative, yet it was precisely this first public discussion of the topic of shops that sparked a reflection on the aesthetics of points of sale in Italy. A reflection that soon began to bear results worthy of note since trade magazines started focusing their attention on architecture for commerce and its furnishings in the late 1920s, considering them examples of modernity and the latest aesthetic trends. Since then discussions of shop design have been further enriched with exemplary cases, protagonists and issues, generating a field of study that as of today has not yet been sufficiently explored.
Revealing the obscure and unknown aspects of this subject matter, reviewing the contribution of some of the sector's protagonists, elaborating a critical reflection on the design of space in relation to the goods and ana-lysing the iconography that has accompanied the development of this area until today are just some of the objectives of the book The Italian Store, which fills a bibliographic void necessary to understand the cultural role of the store, interpreted as a meeting place for producers and consumers, the private and the public, the home and the city.
Ines Tolic is Professor of History of Architecture and Design at the University of Bologna. After completing a degree in Architecture at Iuav University, she earned a doctorate of excellence in the History of Architecture and the City from the School of Advanced Studies in Venice. She has studied the relationship between archi-tecture and the Cold War, modernisation processes in developing countries and new technologies for historical research. Her research deals mainly with 20th-century architecture, in particular the methods of representing buildings and the relationship of architecture with the urban context.