Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume investigates modes of the reception, rewriting, and appropriation of the gothic and the fantastic in Italy in the late nineteenth century and the second half of the twentieth century. It articulates the ways in which Italian writers both undermined the narrative spaces created by realist narration and introduced agnoseological dimension centered on a disempowered and disjointed subjectivity. It argues that both in their breaking of nineteenth- and twentieth-century aesthetic and literary paradigms and in their radical questioning of personal, collective, ideological, and literary identities, the gothic and the fantastic become forces of subversion. The identity resulting from this hermeneutic engagement is defined not by coincidence, but by difference: both collective and subjective identities must activate a process of negotiation that has to assimilate the Other in the spaces between the real and the unreal. Meanwhile, by assimilating the Other into our own modes of representation of reality and imagination, twentieth century female writers of the fantastic show how alternative identities can be shaped and social constituencies can be challenged.