Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Dutch entry for the 60th edition of La Biennale di Venezia is provided by artist collective Cercle d'Art des Travailleurs de Plantation Congolaise (CATPC) together with artist Renzo Martens and curator Hicham Khalidi. The exhibition at the Dutch Pavilion in the Giardini is twinned with a presentation at the White Cube in Lusanga (DRC) and is part of CATPC’s ongoing commitment to reclaim land to reintroduce biodiversity, regenerate the soil and provide sustenance for the community in Congo. This publication (in both English and French) includes a main text written by curator Hicham Khalidi and a series of letters written by Ced’art Tamasala on behalf of CATPC. Khalidi wrote his text in close collaboration with writer Amanda Sarroff, CATPC and Renzo Martens and draws on interviews with renowned authors and curators such as Ariella Aïsha Azoulay, Ruba Katrib and Ndubuisi C. Ezeluomba. The publication also includes an introduction by Mondriaan Fund director Eelco van der Lingen and contains extensive visual documentation of both the sculptures and video works in the Dutch pavilion in Venice as well as the sculptures in Lusanga.