Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Economic History Society, in association with Blackwell Publishers, announces the publication in eleven volumes of a new collection of seminal articles on the industrial revolutions worldwide. Each volume includes twenty to twenty-five articles representing the most influential writing on the subject, accompanied by editorial introductions surveying the main strands of intellectual advancement and the important conceptual advances that have characterized research on the topics under consideration.
The collection forms a set of volumes on all aspects of the Industrial Revolution, providing a unique resource for libraries with collections in economics and history. Together, they give an insight into the development of research on the subject over the last 50 years.
The Industrial Revolutions under discussion are the first industrial revolution - the period of the cotton mill and the steam engine, rather than electrical engineering, fine chemicals and the internal combustion engine. The Industrial Revolutions were events of such profound and continuing importance for all societies that achieving a better understanding of their nature must be a prominent aspect of the educational objectives of both individuals and institutions.