Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study looks at the artists, designers and writers who formed the Independent Group in the early 1950s including such influential figures as Richard Hamilton, Eduardo Paolozzi, Nigel Henderson, William Turnball, Rayner Banham and Alison and Peter Smithson. As a group they aimed to raise the status of popular objects and icons within modern visual culture. The development of the Independent Group is mapped out against the changing nature of modernism during the Cold War era, as well as the impact of mass consumption on post-war British society. In this book, Massey examines the cultural context of the formation of the Group, covering the founding of the Institute of Contemporary Arts in London, the meanings of modernism, and the creation of a national identity. Key exhibitions such as "Parallel of Life and Art" and "This Is Tomorrow" are also examined.