Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
William James is often considered a scientist compromised by his advocacy of mysticism and parapsychology. Jonathan Bricklin argues James can also be viewed as a mystic compromised by his commitment to common sense. James wanted to believe in will, self, and time, but his deepest insights suggested otherwise. "Is consciousness already there waiting to be uncovered and is it a veridical revelation of reality?" James asked shortly before his death in 1910. A century after his death, research from neuroscience, physics, psychology, and parapsychology is making the case, both theoretically and experimentally, that answers James's question in the affirmative. By separating what James passionately wanted to believe, based on common sense, from what his insights and researches led him to believe, Bricklin shows how James himself laid the groundwork for this more challenging view of existence. The non-reality of will, self, and time is consistent with James's psychology of volition, his epistemology of self, and his belief that Newtonian, objective, even-flowing time does not exist.